Favoriler (0) 0 Favoriler

Favoriler listeniz boş.

Teşekkürler! Alışveriş listeniz alışveriş sepetine transfer edildi.

BAŞARANLAR İÇİN İLGİ ÇEKİCİ KONULAR
© Getty Images

Boomer'lardan Zoomer'lara: Kuşaklara genel bakış

Zinde Yaşam

Milenyum kuşağı, Boomer’lar, Zoomer’lar, X, Y, Z kuşaklarını duymuş olmalısınız – peki bunların ne anlama geldiğini biliyor musunuz? Bu yazıda, günümüzün belli başlı dört kuşağını ana hatlarıyla inceliyoruz.

Dahil olduğunuz kuşak yaşınızdan fazlasını tanımlar; kaçınılmaz olarak kimliğinizin bazı kısımlarını da şekillendirir. Örneğin, 1980'lerde ve 1990'larda yani Bilgi Çağı'nda büyüyen Milenyum kuşağı bilgiye hızlı ve elverişli bir şekilde ulaşmaya alışkın olan kuşaktır. 1960'larda ve 1970'lerde her iki ebeveynleri de çalışırken (önceki nesillerin deneyimlemediği bir durum) büyüyen X kuşağı, sık sık evde yalnız kaldıkları için son derece becerikli ve bağımsız yetişmiş bir kuşaktır.

Aşağıda, günümüzün belli başlı dört kuşağı olan Z Kuşağı, Milenyum Kuşağı, X Kuşağı ve Boomer'ları inceleyeceğiz. Karakter özelliklerine, sağlık ihtiyaçlarına ve takviye edici gıda ürünlerinde ne gibi nitelikler aradıklarına yakından bakacağız.

Boomer’lar (1946–1964)


Avrupa’da 179 milyon kişi (25 yaş üzeri toplam nüfusun %22’si)*
%70’ten fazlası geçtiğimiz 12 ayda takviye edici gıda ürünleri kullanmıştır**

“Boomer” olarak adlandırılmalarının nedeni savaş sonrasında doğum sayılarının arttığı dönemde doğmuş olmalarıdır ve bu kuşak şu anda emeklilik yaşına gelmiştir. Bununla birlikte, kendi ebeveynlerinden farklı olarak çoğu Boomer emeklilik sonrasında da çalışmaya devam etmeyi tercih etmektedir. Dolayısıyla Boomer'lar aile, çevre ve iş sorumluluklarıyla dolu aktif bir yaşam tarzını benimsemektedir. Sağlıklı yaşlanma ve enerjilerini sürdürme konularıyla kendi ebeveynlerine kıyasla daha fazla ilgilidirler.

Başlıca sağlık sorunları: Yüksek tansiyon, eklem ve göz sağlığı gibi yaşla ilgili sorunlar ve zihin sağlığının korunması. Bu kuşak Nutriway™ D ouble X , Nutriway™ Omega-3 Complex ya da Nutriway™ Calcium Magnesium D Plus gibi ürünleri tercih etmektedir.

© Getty Images

X Kuşağı (1965–1980)


Avrupa’da 172 milyon kişi (25 yaş üzeri toplam nüfusun %21’i)*
%70’ten fazlası geçtiğimiz 12 ayda takviye edici gıda ürünleri kullanmıştır**

Kendilerinden önceki Boomer'lar ve sonraki Milenyum kuşağı arasına sıkışmış olan bu kuşak, “ortanca” kuşak olarak da adlandırılmaktadır. Çalışan annelerin sayısındaki artışın yaşandığı X kuşağı, önceki kuşaklara göre kendi kendilerinden sorumlu olarak daha fazla zaman geçirmiştir. Bu da onların son derece bağımsız ve becerikli olmalarını sağladığı için, yardım istemek yerine bir şeyi kendi başlarına halletmeyi tercih ederler. X kuşağında diyet ve egzersiz trendlerinde de artış gözlenmiştir. Sağlıklı yaşlanma, aktif kalma ve temiz beslenme (daha az karbonhidrat, yağ ve glüten) konularıyla ilgilidirler.

Başlıca sağlık sorunları: Sırt ve boyun ağrısı, yorgunluk ve halsizlik gibi genel sorunlar. Nutriway™ Vitamin B Plus , Nutriway™ Fibre Powder ve Nutriway™ Balance Within Probiyotik Mikroorganizma gibi sağlıklı ve enerjik kalmalarına yardımcı olacak takviye edici gıda ürünlerini tercih etmektedirler.

Milenyum / Y Kuşağı (1981–1996)


Avrupa’da 172 milyon kişi (25 yaş üzeri toplam nüfusun %21’i)*
%80’den fazlası geçtiğimiz 12 ayda takviye edici gıda ürünleri kullanmıştır**

Günümüzün ikinci en kalabalık kuşağı olan Milenyaller, interneti kullanarak büyümüşlerdir. Teknoloji tutkunu olan bu kuşak, yeni teknolojiler hakkında birçok kıdemli çalışandan daha fazla bilgi sahibi olarak işgücüne katılan ilk kuşaktır. Boomer'ların emekli olmamaları ve 2008'deki küresel mali kriz nedenlerinden ötürü kariyer yolunda başarı kazanmada sıkıntı çekmişlerdir. Bunun sonucunda pek çok Milenyal bir veya iki işte çalışmanın yanı sıra el sanatları satışı, çevrimiçi koçluk, freelance çalışmalar gibi "yan uğraşlara” da sahiptir. Milenyum kuşağı bir şey satın alırken pratiklik ve tasarruf konularıyla ilgilenir. En yüksek seviyede elverişliliği en düşük maliyetle sunan markaları tercih ederler.

Başlıca sağlık sorunları: Stres, yorgunluk ve halsizlikle savaşmak gibi genel zindelik ve bağışıklık konularıyla ilgilenirler. Sağlıklı bir görünüme sahip olmaya odaklanırlar. X Kuşağı ve Boomer'lara kıyasla yumuşak çiğneme tabletleri, zenginleştirilmiş içecekler ya da ağızda eriyen toz ürünler gibi alternatif formların arayışı içindedirler.

Z Kuşağı (1997–2012)


Avrupa’da 138 milyon kişi (25 yaş üzeri toplam nüfusun %16’sı)*
%78’den fazlası geçtiğimiz 12 ayda takviye edici gıda ürünleri kullanmıştır**

Yazımıza konu olanlar arasındaki en genç kuşak olan Z kuşağı ("Zoomer” olarak da adlandırılmaktadırlar) işgücüne katılmaya henüz yeni başlamıştır. Toplumsal ve çevresel konularda son derece aktiftirler. Milenyum kuşağı gibi Z kuşağı da teknoloji tutkunu olup, dizüstü bilgisayarlarını tamirciye götürmek yerine kendileri onarabilirler. Önceki kuşakların tümüne kıyasla etnik olarak daha fazla çeşitlilik arz eden bu kuşak, en eğitimli kuşak olma yolunda da ilerlemektedir. Dolayısıyla Z kuşağı çok fazla bilgiye (yani bilgi yüklemesine) maruz kalmaktan hoşlanmaz. Bunun yerine, sadece en önemli bilgileri almak isterler.

Başlıca sağlık sorunları: Zihinsel sağlık ve uyku sorunları öncelikleri arasındadır. Sağlık ve beslenmelerinin bu iki konuyu nasıl etkilediğiyle ilgilenirler. Çiğneme tableti şeklindeki takviye edici gıda ürünleri gibi hızlı etki eden ve cazip formda sunulan ürünler ararlar.


*Euromonitor International, 2020, baz = 20 yaş üzeri toplam Avrupa nüfusu
**Ipsos, 2020, 6 Avrupa ülkesi, Türkiye ve Avustralya

Çerezleri, sayfamızda en iyi deneyimi yaşamanız için kullanmaktayız. Çerezler, tarayıcınız içinde saklanmakta ve web deneyiminizi kişiselleştirmenize yardımcı olmak üzere pek çok web sayfası tarafından kullanılmaktadır.

Ayarlarda herhangi bir değişiklik yapmadan web sayfamızı kullanmaya devam ederek çerezlerimizi kabul etmiş oluyorsunuz.

Anladım